Bij Mainbags gaan we tot het uiterste om elke bestelling perfect uit te leveren.
Op deze pagina proberen wij een antwoord te geven op de meest gestelde vragen die zijn gesteld door klanten en bezoekers van onze website.

Staat je antwoord er niet tussen?. Stuur ons dan een mailtje via het formulier op onze contactpagina. Wij reageren meestal binnen 2 uur.

Over verzending

Hoe lang duurt de levering?
In de meeste gevallen worden onze producten, binnen 1 tot 2 werkdagen geleverd. In uizonderlijke gevallen duurt de levering langer dan 7 dagen. De levertijd staat dan aangegeven in de product omschrijving van het desbetreffende artikel.

Alle bestellingen worden verzonden via DHL of PostNl. Alle zendingen bevatten een track en trace code waarmee u de zending overal kunt volgen. De voorbereiding van een zending, duurt z’n 1 tot 2 werkdagen

Hoe traceer ik mijn bestelling?
Mainbags maakt gebruik van trace en trace codes, deze codes kun je invullen op de website van de DHL of PostNL, waarna je precies kan zien waar de zending zich bevind.

Je ontvangt deze track en trace code nadat de bestelling ook daad werkelijk, door ons is verzonden, meestal gebeurd dit op dezelfde of, als de bestelling bv in de avond word gedaan, op de daaropvolgende dag.

Houd hierbij rekening met openingstijden, weekend, feestdagen.

De track en trace code word verzonden naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt tijdens het plaatsen van je bestelling.

Kan ik ook bij u bestellen als ik buiten de EU woon?
Op dit moment leveren wij alleen naar adressen in Europa.

Over mijn account

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens of emailadres?
Je kunt je gegevens, waaronder ook je email adres en persoonlijke gegevens, makkelijk aanpassen op de pagina ‘mijn account’, kies voor de optie wijzigen, vervolgens kun je alle gegevens naar eigen wens aanpassen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je kunt je wachtwoord altijd wijzigen. Klik op ‘mijn account‘ of ‘login‘ en klik vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’ Hier kan je je e-mailadres invullen, waarop je vervolgens een mail ontvangt waarmee je je wachtwoord gelijk kan wijzigen.

Kunnen er kosten onstaan als ik bij jullie een account heb?
Natuurlijk is en blijft je account altijd gratis.

Wat wordt er met mijn gegevens gedaan en wat is mijn recht op gegevensoverdracht?
Alle klantgegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en niet aan derden bekend gemaakt. Indien je meer wil weten omtrent je recht op gegevensoverdracht (Art. 20 GDPR), kan je een mailtje sturen naar onze klantenservice: Info@mainbags.nl

Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Je kan op elk moment een verzoek indienen om je account te verwijderen door een e-mail te sturen naar info@mainbags.nl

je kunt ons ook een bericht sturen d.m.v. het formulier op onze contactpagina

Account-nr:
E-mailadres:

De desbetreffende account en alle daarbij behorende gegevens worden dan binnen 24 uur verwijderd.

Wij verzoeken je echter te mailen vanaf het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Over betalingen

Waar kan ik mijn factuur vinden?
De factuur van u bestelling wordt binnen 24uur verzonden naar het door u opgegeven emailadres waarmee u de bestelling heeft voldaan.

Maakt Mainbags gebruikt van een veilige betalingsomgeving?
Ja, tijdens de betaling procedure bevind je jezelf in een veilige omgeving, op deze manier is er verder niemand die met je mee kan kijken, zelfs de website beheerder kan op dit moment niet zien wat je doet of waarmee u betaald

Jouw transactie is daarmee dus versleuteld en word voor ons pas zichtbaar als een betaling is voldaan, je kun deze versleutelde omgeving o.a andere herkennen aan het slotje in de adresbalk van je browser.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn rekening?
De factuur van u bestelling wordt binnen 24uur verzonden naar het door u opgegeven emailadres waarmee u de bestelling heeft voldaan.

Over jou bestelling

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling plaatsen is heel makkelijk.

Nadat je je gewenste artikelen in het winkelmandje hebt geplaatst kun je via de knop ‘Doorgaan naar afrekenen’ de items eenvoudig bestellen.

Als je een bestelling hebt gedaan zonder account dan wordt je automatisch geïnformeerd via het door u opgegeven email-adres.

Je kunt bij ons ook een gratis account aanmaken. Je bestellingen en gegevens vind je dan terug onder ”mijn account”

SideNote* Registreren is gratis, maar niet verplicht en biedt ook geen voorrangspositie, al onze klanten, gasten en bezoekers zijn gelijk.

Kan mijn bestelling nog worden gewijzigd?
Als je een bestelling bij ons hebt geplaatst en hierna ook de betaling hebt afgerond dan is het bij ons gebruikelijk dat dit artikel binnen 12 uur word verzonden.

Mocht je onverhoopt, om wat voor reden dan ook, toch je bestellingen willen wijzigen of willen annuleren neem dan, het liefst binnen 2 uur na het plaatsen van een bestelling contact met ons op d.m.v email of contact formulier dan gaan wij hier z.s.m achteraan.

Hoe weet ik zeker of mijn bestelling goed is doorgekomen?
Als je bestelling goed is doorgekomen ontvang je een bevestigingsmail van ons.

De track en trace code word verzonden via post.nl en komt dus in een aparte email.

Heb je een account bij ons? Dan kunt u op de pagina ‘mijn account‘ onder ‘bestellingen‘ ook de status van je bestellingen zien.

Wat moet ik doen als mijn product is beschadigd of niet wordt geleverd?
Onze producten worden uitvoerig, maar steekproefsgewijs getest al vorens deze naar je worden verzonden.
Mocht je onverwacht toch een verkeerd of ondeugdelijk product hebben ontvangen dan kun je deze, na het volgen van een paar simpele stappen, geheel kosteloos aan ons retourneren en krijgt je natuurlijk z.s.m. je geld terug.

In de email die je hebt ontvangen vind je een link met de tekst ”Click to view order details” Als je op deze link klikt, wordt je meteen door verwezen naar de bestel pagina, ‘Kies op deze pagina voor de optie ”Want to cancel this order? Click here’‘ vul het retourformulier in, en de retour aanvraag wordt meteen in gang gezet.

Je ontvangt nog dezelfde dag, meestal binnen 2 uur, een verzendlabel waarmee je het product gratis kunt retourneren.

Nadat wij de retour hebben ontvangen en hebben goedgekeurd, word het gehele aankoopbedrag, binnen 24 uur, terug gestort.